Verzekering

Fysiotherapie wordt in de meeste gevallen vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Een aanvullende verzekering is niet verplicht. Ik raad u aan uw eigen zorgverzekering te raadplegen hoeveel behandelingen fysiotherapie uw aanvullende verzekering vergoedt.

Het basispakket vergoedt slechts in een beperkt aantal gevallen fysiotherapie: (1) fysiotherapie voor chronische patiënten (vraag uw fysiotherapeut) vanaf de 21e behandelingen en (2) fysiotherapie voor kinderen tot 18 jaar (maximaal 18 behandelingen per indicatie per jaar of volledig bij chronische klachten).

 

Niet verzekerd

Ook zonder aanvullende verzekering kunt u bij mij terecht voor behandeling. U krijgt dan een rekening van de behandeling

Kwaliteit

De kwaliteit van de zorg wordt wel gewaarborgd. Want de therapeut staat ingeschreven bij het BIG-register en voldoet aan het Centraal Kwaliteits Register van beroepsvereniging van de fysiotherapie(KNGF).

 

Betalingsvoorwaarden

De cliënt is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de volledige betaling van de verleende diensten.

Indien u bij verhindering, niet tenminste 24 uur van te voren afzegt, wordt de gereserveerde tijd ( 75% van de behandelprijs) bij u in rekening gebracht. Sinds 2008 (Prestatie-beschrijving-beschikking van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa)) moeten wij en andere zorgverleners, in opdracht van de verzekeringsmaatschappijen, deze nota’s bij u indienen en worden deze niet vergoed door de verzekeringsmaatschappijen.

Huisregels

In de praktijk zijn huisregels opgezet om voor cliënten en medewerkers een zo prettig en veilig mogelijke omgeving te creëren en om ongelukken en verwarring te voorkomen. 

  • Clienten dienen zich te gedragen volgens de algemeen geldende fatsoensnormen.
  • Wij verzoeken u om uw verzekeringspolis na te lezen wat betreft het aantal behandelingen wat vergoed wordt door de verzekeraar.
  • Uw afspraken vast  te laten leggen op door ons verstrekte afsprakenkaarten, dit om misverstanden te voorkomen.
  • Wanneer u verhinderd bent wilt u dan zo vriendelijk zijn om tijdig af te bellen. (Graag 24 uur van tevoren, anders wordt de behandeling in rekening gebracht)
  • In de wachtruimte plaats te nemen tot u door ons persoonlijk wordt opgehaald.
  • Begrip te hebben als u enkele minuten moet wachten.
  • Graag een handdoek mee te nemen.
  • In de gehele praktijk geldt een rookverbod.
  • Wij stellen ons niet aansprakelijk voor vermissing of diefstal van eigendommen van de patiënt.
  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer/politie) op te volgen.

 

Legitimatie

Bij de eerste behandeling wordt er om uw legitimatie gevraagd. Dit kan met een geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs mee te nemen. Dit in verband met de wettelijke verplichting om aan de hand van een geldig legitimatiebewijs uw identiteit te controleren en uw BSN vast te leggen in de administratie.